Εγχειρίδιο καλής κριτικής - Επί μέρους χρήσιμα πραγματάκια
Σημείωσε με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια, την ημερομηνία που επισκέφθηκες το εστιατόριο. Να ξέρει αυτός που σε διαβάζει σε ποια χρονική περίοδο αναφέρεσαι. Ιδιαίτερα αν γράψεις πολύ καιρό μετά την επίσκεψή σου. Μην πάει κάποιος στο εστιατόριο και ζητήσει ceviche και του απαντήσουν “last year”. Έχε στο μυαλό σου ότι οι κατάλογοι των περισσότερων εστιατορίων αλλάζουν ανά τακτά διαστήματα αλλά και ανά εποχή.
Μη γράψεις κριτική χωρίς να έχεις πάει στο εστιατόριο. Μας ενδιαφέρει αποκλειστικά, και μόνον, η αληθινή εμπειρία σου. Όλοι μας έχουμε γράψει εκατοντάδες κριτικές, έχουμε επισκεφτεί πάρα πολλά εστιατόρια αλλά κυρίως έχουμε εντρυφήσει στο αληθές του πράγματος, με αποτέλεσμα να καταλαβαίνουμε σε μεγάλο βαθμό τις fake κριτικές, οπότε δε θα τη δεις να δημοσιεύεται.
Μη γράψεις τηλεγραφική κριτική του στυλ “πήγα, έφαγα το α’ και το β’ πιάτο, δε μου χαμογέλασε ο σερβιτόρος, πλήρωσα τόσα, έφυγα, θα ξαναπάω”. Δε θα τη δημοσιεύσουμε. Υπάρχουν άλλα site που το δέχονται αυτό. Γράψε τουλάχιστον 200-250 λέξεις, ώστε να μπουν στο ζουμί της επίσκεψής σου αυτοί που θα σε διαβάσουν. Μην πλατειάζεις χωρίς λόγο, αναφερόμενος σε πράγματα που δεν ενδιαφέρουν τον αναγνώστη, π.χ. η καταγωγή του ιδιοκτήτη ή η αρχιτεκτονική ιστορία του κτηρίου. Δε χρειάζεται να γράψεις έκθεση ιδεών αλλά δε θα σε περιορίσουμε κιόλας. Πρωτοτύπησε αναφερόμενος στα στοιχεία που θα κάνουν τον αναγνώστη να χαμογελάσει και να εκτιμήσει τις αναφορές σου. Προσπάθησε να διαμορφώσεις σιγά – σιγά προσωπικό χαρακτήρα στις κριτικές σου. Μας ενδιαφέρει το προσωπικό σου βίωμα και όχι η στείρα παράθεση της επίσκεψης.
Καθένας έχει την άποψή του, άρα δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούμε όλοι μεταξύ μας. Μην επιτίθεσαι σε χρήστες με διαφορετική άποψη από τη δική σου. Μας ενδιαφέρει η κριτική σου για το εστιατόριο και όχι η αντιπαράθεση σου με κάποιον άλλο. Ακόμα κι αν είσαι βέβαιος ότι υπάρχει υστεροβουλία, η ευρηματικότητα της κοινότητας και τα εργαλεία του “Eating Out”, θα φροντίσουν ώστε αυτοί οι χρήστες να μπουν στο περιθώριο ή ακόμα και να απομακρυνθούν.
Προσπάθησε το κείμενο της κριτικής σου να είναι ευπαρουσίαστο. Χρησιμοποίησε την ίδια γραμματοσειρά, το ίδιο μέγεθος γραμμάτων, πρόσεξε την ορθογραφία και τη σύνταξη, μην κολλάς τις λέξεις, χώρισε παραγράφους, βάλε, όπου χρειάζεται, κανένα κόμμα να βρίσκεται. Η ελληνική γλώσσα είναι πλουσιότατη. Έχε υπόψη ότι κριτικές γραμμένες σε greeklish ή κεφαλαία δε γίνονται δεκτές. Πρόσεξε τις φωτογραφίες που ανεβάζεις. Δε μας ενδιαφέρουν πρόσωπα. Μόνο πιάτα με φαγητά και όχι μισοφαγωμένα. Ή κάτι καλαίσθητο από τον χώρο. Είναι κρίμα να τις κόψουμε. Θυμήσου ότι γράφεις για να σε διαβάσουν και ότι ένα ευπαρουσίαστο κείμενο με τις σωστές φωτογραφίες, προδιαθέτει ευνοϊκά τον αναγνώστη και διαβάζεται ευκολότερα.
Τέλος, μη διστάσεις να μας γράψεις σχετικά με οποιαδήποτε απορία, πρόταση, ένσταση, αμφιβολία σου. Είμαστε εδώ για να σε ακούσουμε…
Καλάθι
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΌχι